Navigatie
- Ons pedagogisch project
- Engagementsverklaring van het katholiek onderwijs
- 1. Algemene informatie over de school
-
2. Wat mag je van ons verwachten?
- 2.1 Hoe begeleiden we je kind?
- 2.2 Leerlingenevaluatie
- 2.3 Getuigschrift basisonderwijs
- 2.4 Met wie werken we samen?
- 2.5 Onderwijs aan huis en synchroon internetonderwijs
- 2.6 Revalidatie/logopedie tijdens de lestijden
- 2.7 Stappenplan bij ziekte of ongeval
- 2.8 Medicatiegebruik en andere medische handelingen
- 2.9 Privacy
- 3. Wat verwachten we van jou als ouder?
- 4. Wat verwachten we van je kind?
2.1 Hoe begeleiden we je kind?
2.1.1 Leerlingenbegeleiding
Wij hebben de opdracht om voor elke leerling in kwaliteitsvolle leerlingenbegeleiding te voorzien. Meer informatie over onze aanpak en ons zorgbeleid vind je onder Zorgvisie.
Je kind heeft het recht om ongestoord te ontwikkelen en te groeien.
2.1.2 Huiswerk
Het huiswerk bestaat uit een taak, het leren van een les of beide.
Huiswerken worden genoteerd in het agenda.
Het is mogelijk dat niet alle kinderen van één klas hetzelfde huiswerk krijgen.
Tijdens de klasvergadering bij het begin van het schooljaar licht iedere leerkracht de werking rond het huiswerk toe.
Wat verwachten we van ouders?
Het ABC van het huiswerk:
A – Afspreken – vooraf: zorg voor een vaste structuur en regelmaat
B – Bemoedigen – tijdens: interesse tonen en ondersteunen
C – Controleren – achteraf: controleer of het huiswerk gemaakt is, moedig je kind aan tot zelfcontrole, verbeter zelf niets.
Je kind heeft recht op rust en vrije tijd.
2.1.3 Agenda van je kind
De agenda is het informatiekanaal van klas naar ouders en omgekeerd.
Afspraken: controleren en ondertekenen volgens afspraak met de leerkracht.
Meegegeven belangrijke berichten: ondertekenen als controle en terug met kind meegeven.
2.1.4 Sociale vaardigheden en welbevinden
We vinden het belangrijk dat kinderen zich goed voelen op school en goede sociale vaardigheden ontwikkelen. Daarom organiseren we tal van activiteiten in de kleuter– en lagere school om dit te bevorderen.